Írd le, hogy miért szereted a mostani lakhelyedet! ;)

Sziasztok!

Van, hogy az ember lakhelyváltásra kényszerül vagy maga dönt úgy, hogy a fővárosból kisfaluba költözik. Két hete velem is ez történt, majd rájöttem, hogy mégsem ez az én természetes közegem. Ellenben szeretném kiélvezni az itt töltött időt. Írtam arról, hogy utólag rossz döntésnek tűnik, hogy elköltöztem Budapestről, mégis azt szeretném, ha ez az időszak örömökkel telne el. Ebben a Márciusi 10-esben azt írtam, hogy szeretnék rájönni, hogy mit profitálhatok az előttem álló 5 hónapból. Arra gondoltam, hogy összegyűjtök 50 dolgot, amit szeretni fogok az itthoni életben.

Javaslom, hogy te is írj egy hasonló listát! Jobban fogod értékelni a helyet, ahol élsz, ezáltal jobban érzed majd magad!

1. Csillagos égbolt
Talán az első, amit észrevesz vidéken az ember, hogy látja a csillagokat. Az egyik legszebb látvány, mikor éjjel felbámulsz a tiszta égre és a fénylő pöttyök elmesélik, hogy mekkora univerzumnak vagyunk a részei.
2. Csodálni a természetet
Nyilvánvalóan Budapesten is lehet, sőt kell is tisztelni, csodálni a teremtett világot, de azért vidéken szebb pompájában mutatkozik meg.
3. Együtt élni másokkal
Mivel a családomhoz költöztem haza, így újra kell tanulnom, milyen együtt élni másokkal. Amikor az ember egy ideje önállóan él, elszokik attól, hogy másokhoz alkalmazkodjon, kompromisszumokat kössön. Úgy érzem, tanulhatok ebből a szituációból.
4. Tanulni a testvéreimtől
A két legfiatalabb tesóm él már csak itthon, de néha ők is olyan értékeket adnak át, amelyek életreszóló tanulságot szolgáltatnak. (Például EBBEN a bejegyzésben.) A gyerekektől sokat lehet tanulni! Az öcséim sokszor megölelnek, amit néha gorombán elutasítok és ezen mindenképp szeretnék változtatni. (Akkor mondjuk nem szeretem, hogy ölelgetnek, mikor leizzadva hazaérek a futásból…)
5. Sportolni
Azt gondolná az ember, hogy Budapesten sok-sok lehetősége van sportolni. Ez bizonyára így is van, én mégis itt hamarabb ráveszem magamat a mozgásra. Egyrészt alapból biciklivel közlekedek a falun belül, másrészt a tiszta, friss levegőn szeretek szívesen elmegyek futni. Ezen túl, talán úszni is sűrűbben eljárok a testvéreim edzéséhez csatlakozva.
6. Írni

Budapesten előfordult, hogy napokig a billentyűzet felé se néztem, annyira semmire nem volt időm. Sokszor úgy éreztem, hogy időpazarlás, ha nem pörgök 1000%-on. Itt némileg rá is vagyok kényszerülve, hogy lassítsak, elmélyüljek és írjak. 🙂
7. Kirándulni
Mikor felköltöztem a fővárosba, azt terveztem, hogy majd csomót fogok a környéken kirándulni. Elmenni a környező településekre, amik akár a BKK-val is elérhetőek. Mondhatom, semmi nem lett belőle… :/ Terényben viszont nem kell sokat gondolkozni azon, hogy belevágjak-e egy kis természetjárásba. Nem nagy túrákra gondolok, de ha mondjuk már nem lesz ekkora sár, meglehet, hogy a földutak felé veszem futócipőim irányát.
8. Önfeledten nevetni
Életem legjobb nevetései mindig a családom körében történtek. Nem hiszem, hogy búvalbélelt lettem volna Budapesten, de azért kevesebbszer röhögtem olyan nagyokat, mint idehaza. A költözésem óta már volt egy-két alkalom, mikor kétrét görnyedve nevettem.
9. Kevesebbet stresszelni
Valljuk be, hogy a vidéki élet kevésbé stresszes. Kevesebb az inger, ami beérkezik, így nyugodtabb az idegrendszer.
10. Kanóc és Micike
Mit is érne az élet a házikedvencek nélkül!? Imádom, hogy hazaérek és a kutya körbenyalogat. Amikor kimegyek, kuncsorog a simogatásért és persze nem tudom megtagadni tőle. Micike csodaszép cica, gyönyörű szemekkel. Remélem sokszor csatlakozik majd olvasás közben, hogy az ölemben doromboljon. 🙂

11. Megállni és szóba elegyedni az emberekkel
Terényben köszönnek egymásnak az emberek, sőt van idő arra is, hogy megálljunk egymással váltani pár szót. Néha egészen el lehet beszélgetni az időt.
12. Olvasni (akár odakint)
Bízom abban, hogy az olvasásra is több időt szánok majd. Talán nincs is pihentetőbb, mint ülni a napsütésben és bújni a sorokat egy érdekes könyvben, miközben egy szőrös bundát simogatok.
13. Balassagyarmati könyvtár
A hozzánk legközelebb eső város Balassagyarmat, ahol szerintem egy remek, színvonalas könyvtár van. A kamasz éveimben sok időt töltöttem ott és most is a terveim közt szerepel, hogy néhanapján bóklásszak a könyvespolcok rengetegében és érdekfeszítő olvasmányokra vadásszak.
14. A kevesebb lehetőség növeli a kreatív megoldások számát
Vidéken talán kevesebb lehetőség van bármire is. Van, hogy hosszú órákig nincs busz vagy este már egyáltalán nem lehet hazajutni. Előfordul, hogy ilyenkor az ember biciklire pattan vagy fog egy stopot. Hogyha valami éppen hiányzik a háztartásból, nem tehetjük meg, hogy leugorjunk a közeli boltba (mert olyan nincs), hanem más megoldást kell keresni.
15. Kora reggel a friss levegőn nyújtózkodni
Nem minden nap teszek ilyet, pedig csodálatos érzés! Kilépni a kissé csípős reggelbe, ahol harapni lehet a friss levegőt, a kelő nap felé fordulni és megnyújtani elgémberedett tagjaimat.
16. Szabad ég alatt aludni
Életem legjobb alvása egy őszi délutánon volt idehaza a domboldalban. Alig várom, hogy kissé melegebb legyen és megtehessem, hogy a kellemesen meleg napsütésben kidögöljek egy pokrócon. ^_^
17. Testvérekkel közös programok
Szeretem a tesóimat, mégis olyan ritkán vagyunk érdemben is együtt… Már, ha csak közösen megnézünk egy filmet vagy elmegyünk görkorizni, növeljük a közös élmények számát.
18. Odakint meginni a reggeli kávét
Alapból amúgy inkább vagyok éjjeli bagoly, mint hajnali pacsirta, de ez már a második pont, amiben a reggel szépségét látom meg. A nyáron az egyik kedvenc programom volt, hogy a tejeskávémmal kiüljek a kerti tó szélére és a halakat figyelve kortyoljam el az italt.
19. Anyával áhítat
Amióta a Bibliát olvasom, vágyok arra, hogy megosszam valakivel az ezzel kapcsolatos gondolataimat, érzéseimet. Anyának mély lelkiélete van és vele tudok a legőszintébben beszélgetni gyakorlatilag bármiről. Hogyha meg tudjuk osztani ezt az élmény, az mindkettőnk számára építő lehet.
20. Jókat kajálni
Ettől kicsit félek is, mert az utóbbi időben sokaktól megkaptam, hogy fogytam. (Igaz, ezt sose tartom számon, de jól esik, ha bókolnak.) Itthon azonban kevesebb a stressz, jobb a koszt… Nehéz ellenállni a szalonna, hagyma, friss kenyér zabáknak! 😀

21. Friss levegő
Kell ezt magyarázzam!? Érdekes, hogy annó egy középiskolai barátnőm jött hozzánk Terénybe. Ő is egy közeli faluban élt, de mikor leszállt a buszról, megjegyezte, hogy mennyire friss itt a levegő. Tényleg harapni lehetne belőle! 🙂
22. Csend
Amit nagyon nem szerettem Budapesten: az állandó zaj… Nem azt mondom, hogy itt síri csend van, sőt sokszor hallani távolról a munkagépek zúgását, de az is megnyugtató tud lenni. Az, hogy éjjel nem hallom a közelben elhaladó vonatokat, nem szól állandóan a sziréna valahonnan… megfizethetetlen!
23. Kávézós kávé
Van Terényben egy kis kávéházunk, ahol imádok kávézni! Szívem szerint minden ismerősömet elhívnám egyszer, hogy megkínáljam egy melange-al és beszélgessünk egy jót! 🙂
24. Nehezebb helyzetből többet lehet kihozni

Bizonyos szempontból hátrányos helyzetbe kerültem, amin persze kesereghetnék, de nem akarok! Inkább ebből akarok építkezni, hiszen sík talajon könnyebb magas házat építeni, mintha gödörből indulnánk, ugyanakkor az utóbbi nagyobb szó!
25. Fényképezni
Megállítani a pillanatot varázslatos tudomány és számomra ezt adja a fényképezés csodája. Ugyan, Budapesten is lehetne, de valahogy eddig jobban inspirált az itteni környezet.
26. Gyűjtögetni
Anyagi szempontból is van előnye annak, hogy hazaköltöztem. Itt nem kell fizetni az albérletért és ez azt eredményezi, hogy félre tudok tenni. Ma ki is tűztem a célt, hogy mire, tehát azt gondolom, könnyebb lesz tudatosnak lenni benne. 🙂
27. Kipróbálni olyan dolgokat, amiket csak vidéken lehet
A múltkor eszembe ötlött, hogy milyen poén lenne traktorban utazni, netán vezetni is egyet… 😀 Vannak olyan dolgok, amiket csak itt lehet megvalósítani!
28. Naplementék
Lehet, hogy néha túl szentimentális vagyok, de szerelmese vagyok az alkonyi színeknek, a naplemente látványának. Hatalmas ajándék számomra, hogy olyan utcában áll a házunk, ahonnan mindig nagytotálban látszik a nap nyugvása.
29. Kertészkedés
Azért sokat számít, hogy a tavasz elején költöztem és már alig várom, hogy stabilan meleg idő legyen és lehessen egy kicsit földet túrni… 😀 Szinte biztos, hogy belevetem magamat egy újabb fűszerkert kialakításába! Azon agyaltam amúgy, hogy az oviban kellene vállalkozni erre. Ott nagy hasznát vehetnénk!
30. Padlófűtés a fürdőszobában és nagy kád
Ez nem speciálisan a vidéki élethez tartozik, de itthon szeretek legjobban tusolni, mert a hatalmas kádban bőven elférek. ^_^

Az a bizonyos melange 🙂

31. Mulatás
A minap egy szülinapi buliba voltam hivatalos, ahol áttáncoltam a fél éjszakát. Valami hihetetlen, hogy tudnak vidéken mulatni!!!! ❤ Egyszerűen imádom ezt az érzést!
32. Értékelni a vidéket
Mindig rácsodálkozok arra, hogy mekkora értéke van a vidéknek. Az agyam egyik fele azt nézi, hogy mennyire lepukkant, milyen semmilyenek az emberek, de ilyenkor mindig látok egy ellenpéldát, találkozok hihetetlenül értékes emberekkel. Azt az egyet sajnálom, hogy a főváros és a kistelepülések között ilyen hatalmas szakadék tátong!
33. Élőbb kapcsolatok – itt van idejük az embereknek beszélgetni
Fentebb említettem, hogy itt valahogy másképp halad az idő, hiszen van alkalom szóba elegyedni a másikkal és nem csak elrohanunk egymás mellett. Ma is végigbeszélgettem az utat a sofőrrel (így egyikőnk sem aludt el :D).
34. Kiélhetem a rendrakási mániámat 😀
Ez sem éppen helyspecifikus, de idehaza ez is hozzá fog tartozni az életemhez. Akkor is, ha ebben vagy egy adag skepticizmus is. A 8 tagú család nem kevés holmit képes felhalmozni és nem éppen rendesen tárolni. Ehhez képest sajnos (vagy nem) én túl pedáns vagyok és ezt a közös helységek rendbetételén is kiélem.
35. Átadni valamennyit a fővárosi lendületből
Biztos vagyok abban, hogy itt is sok olyan ember van, aki vágyna egy kis pörgésre, lendületre. Talán a bennem lévő elánból tudok másnak is adni. 🙂
36. Buszozás közben agyat pihentetni
Ugyan a főváros is adott lehetőséget az utazásra, de ott mindig azt éreztem, hogy BKV-zás közben is csinálnom kell valamit. Vagy telefonáltam vagy üzenetet írtam… Itt viszont jó bámulni a tájat és hagyni, hogy szabadon keringjenek a gondolataim.
37. Jól aludni
Nemrég ráeszméltem, hogy mennyivel mélyebben alszok, amióta itthon vagyok. A friss levegő és a csend megteszi a hatását! 🙂
38. Emlékeztet a kamaszkoromra
Visszaköltözni a tinédzser korom színhelyére némi időutazást is jelent. Érdekes emlékezni arra, hogy milyen voltam és milyen lettem azóta. Elgondolkozok azon, hogy hány lehetséges kimenetele lett volna az életemnek, s hálás vagyok azért, ahol most tartok.
39. Bulit szervezni
Jó, ezt Budapesten is megtettem, de csak kétszer. Annó rengeteg bulit szerveztem, bár akkor még volt egy banda, akiknek volt értelme. Most az összes barátom szerteszéjjel van, de annyira klassz lenne már csak nosztalgiából is egy party.
40. Plusz munkák vállalása
Érdekesség, hogy itt több lehetőségem van arra, hogy az óvónőségen kívül másba is belekezdjek. A szüleim vállalkozása adna még feladatot, amelyeket szeretnék kihasználni.

41. Mezítláb lenni
Az egyik legjobb érzés, mikor mezítláb a harmatos fűben sétálhatok. Ilyet Budapesten ritkán tennék…
42. Nyuszik
Itthon vannak nyusziink is. Ugyan ritkán megyek fel hozzájuk, de amikor mégis, akkor nem tudok betelni cukiságukkal, selymes bundájuk simogatásával és remélem, hogy Húsvétra kisnyuszik is lesznek. ^_^
43. Megtanít használni a telekommunikációs eszközöket
Bevallom őszintén, hogy bár régóta tulajdonolok laptopot, okostelefont, mobilnetet stb. még messze nem használom ki az összes általuk nyújtott lehetőséget. Most, hogy távolabb kerültem a barátoktól, ismerősöktől, így ez rákényszerít, hogy más kapcsolattartási formákkal is megbarátkozzak. A skpye még mindig idegen számomra, pedig hasznos volna!
44. Alkotás
Úgy hiszem, hogy itt több időt szánok majd a kreatívkodásra. Igaz, erre még nem volt példa amióta hazajöttem, pedig van egy DIY projekt, amit már nagyon szeretnék kipróbálni.
45. Önmagam figyelése az új helyzetben
Ez a bejegyzés pont arról szól, hogy megszeressem az új, átmeneti környezetemet. Annyira jól megy, hogy néha megfordul a fejemben a lehetőség, hogy maradjak. A lényeg a befelé figyelés: hogy érzem magam, mit szeretek, mennyire hiányzik a város, mi hiányzik onnan…?
46. Anyát megölelni
Hogyha már a jó érzéseknél tartottunk: a konyhában csak úgy odamenni anyuhoz és megölelni őt. Ezt most bármikor megtehetem! 🙂 Néha még gyerek akarok maradni!
47. Várni fogom, hogy mehessek Budapestre 😀
Ma is utazok a fővárosba és izgatottan várom! Igazából szeretem, hogy annyi helyen otthon érzem már magamat és öröm egyik helyről a másikra menni. ❤
48. Pedikűrösöm és kozmetikus
Ezek olyan kapcsolatok, amelyek a bizalmon alapszanak. Nem olyan könnyű bárhol kialakítani. Budapesten például nem sikerült olyan kozmetikust találni, akivel elégedett lettem volna. Itt azonban megbízok az általam már ismert szakemberekben.
49. Kincsekre bukkanni a családi tárgyelnyelő-helyen
Meséltem, hogy lesz lehetőségem pakolni és takarítani. Ez néha bosszantó, ugyanakkor szépsége is van: látványos a változás és klassz holmikra is lelhetek. Az előszobarendezés során pl. találtam egy olyan klumpát, ami épp kellett az oviba és egy csizmát, amit asszem megtartok jövő télre.
50. Az itteni barátok ❤
Ezt akár már az elején említhettem volna. Van egy nagyon jó barátnőm, aki viszont itt közelebb van hozzám, mint Budapesten. Elsődlegesen az ő társaságát fogom élvezni, de más emberek is vannak, akikkel szívesen találkoznék és itt hamarabb elérhetőek.

Huhh… nem mindig volt könnyű, hogy 50 összegyűljön, de mire a végére értem, tökéletesen elértem a célt: megbékéltem azzal, hogy itthon vagyok!

Neked melyik az az 50 dolog, ami miatt szereted a mostani lakhelyedet?
Szeretettel, Honey*

2 thoughts on “Írd le, hogy miért szereted a mostani lakhelyedet! ;)

  1. Nálunk most indulnak a dolgok a változás felé, remélem nyárra meglesz az új lakhelyünk. Izgalmas…./ Kívánom, hogy jól teljen az otthon töltött idő, ebben a listában sok szép dolog gyűlt össze, lesz mihez nyúlni, ha elbizonytalanodnál. Majd lesz idő, amikor hálás leszel ezekért a hónapokért, csak ahhoz előbb meg kell élni. 🙂 Legyen így!

    Kedvelik 1 személy

    • Remélem nyáron megírod te is ezt a listát (ha nem is 50 pontban), hogy mi is inspirációt nyerjünk általa! 🙂
      Köszönöm a jókívánságot!
      Kívánom, hogy élvezzétek a változást, az új lakhelyet! 😉

      Kedvelik 1 személy

Vélemény, hozzászólás?

