Két kérdés, amely megváltoztatta az életemet

Sziasztok!

Említettem, hogy részt vettem Szabó Péter egyik előadásán. Azt kell mondjam, hogy alapjaiban megváltoztatta az életemet és leírom, hogy mely három dolog volt az, amitől mostmár sokkal tisztábban látom az utat magam előtt. Nagy szeretettel ajánlom ezt az írást azoknak az embereknek, akiket sok-sok minden érdekel, ezért sok mindennel foglalkoznak, de azt érzik, hogy szétforgácsolódnak ebben. Ilyen voltam én is!

Egyre több olyan könyvvel találtam szembe magam, amely azt írta, hogy a sikeres ember kialakít magának egy speciális területet, amiben ő lesz a legjobb. A gondolat remek volt, de kezdtem beleőrülni, hogy én nem tudom ennyire leszűkíteni az érdeklődési körömet. Több helyen beszámoltam arról, hogy négy fajta tevékenység mozgat meg igazán: turizmus/vendéglátás, emberekkel foglalkozás (pedagógia, andragógia stb.), szervezés és az írás. Nem láttam összefüggéseket és hol az egyikbe kaptam, hol a másikkal foglalkoztam. Mindez azt eredményezte, hogy nem éreztem a haladást.

Három hónappal ezelőtt elhatároztam, hogy belevágok a programszervezői vállalkozásomba. Ennek hatására felmondtam a munkahelyemen és vidékre költöztem, hogy itt valósítsam meg az elképzelésemet. Azzal azonban nem számoltam, hogy Szabó Péter feltesz két olyan kérdést, ami alapjaiban megváltoztatja a jövőhöz való hozzáállásomat.

Az első löketet az adta, amikor ez a mondat hagyta el a száját: “Ne azt nézd, hogy mi az, amit szeretsz csinálni, hanem azt, hogy mi az, ami nélkül nem tudnál élni.” Megdöbbentő volt számomra, hogy azonnal rá tudom vágni, hogy számomra mely tevékenység az, ami nélkül elképzelhetetlen lenne az élet. Ez bizony az ÍRÁS! Erre mindig is csupán hobbiként tekintettem, amolyan hóbortként és sose hittem, hogy elég jó vagyok benne. Mindig az utolsó helyre soroltam és nem igazán vettem komolyan. Mostanra ez teljesen megváltozott, bár vannak kétségeim, hitetlenkedésem, de mára már tudom, hogy el kell kezdeni és majd jönnek szépen a válaszok. Ennek kapcsán nagy örömmel tölt el, hogy március második hétvégéjét Bihari Vikivel fogom tölteni egy két napos írói kurzus kapcsán. Alig várom! Továbbá folyamatban van, hogy tisztázzam az írással/bloggal kapcsolatos céljaimat és segítséget kérjek megvalósításukhoz. Ez azt eredményezi, hogy adódhatnak majd változások, de ezek mind azt fogják szolgálni, hogy még jobban működjön az oldal. 🙂

index

A másik motivációs löketet egy kérdés adta: “Mit tennél, ha megtudnád, hogy csak fél év van hátra az életedből?” Meglepődtem, de erre is rögtön tudtam a választ: UTAZNÉK! Egyedül, barátokkal, akár hátizsákkal is, de mennék, világot látnék, élményeket szereznék… Felüdítő volt a felismerés, hogy erre is megvan a lehetőségem, hiszen nyár óta tagja vagyok egy remek utazási közösségnek. Márciusban be is foglalunk egy utat, amit remélem még rengeteg fog követni! Azon túl, hogy jófej emberekkel lehet eljutni akárhová, még egy különleges életstílussal is megajándékoz, ahol közösen tehetünk azért, hogy jobbá, teljesebbé, szabadabbá tegyük az életünket!

A harmadik dolog, ami felszabadító volt számomra, hogy én is kérdezhettem és választ is kaptam. Mivel ez egy interaktív előadás volt, bárki kérdezhetett. Ugyan, sokakra nem volt idő, de abban a szerencsében volt részem, hogy rám pont sor került. Egy félelmemet fogalmaztam meg azzal kapcsolatban, hogyha egyedülálló nőként elindulok nagyravágyó céljaim felé, majd találkozok álmaim férfiával, akkor mennyire kell lemondani az addigi utamról. Kerek-perec megkaptam, hogy az a Nagy Ő, aki elfogadja a céljaimat és támogat az elérésükben. Féltem attól, hogyha nagyot álmodok, akkor nem lesz senki, aki beleillene a képbe. Nem is más miatt kell majd lemondjak az álmokról, hanem azért, mert a családi élettel (ami számomra nagyon fontos) nem összeegyeztethető. Tele voltam félelemmel, de ezt nem láttam ilyen tisztán. Péter keményen szembeállított ezzel a gáttal és kellemetlen volt ezt annyi ember előtt átélni, de ez az erősen negatív élmény kellett ahhoz, hogy a félelmem szemébe nézzek. Ettől megijedt és már nincs is bennem. Rájöttem, hogy ez a kérdés annyira zavart, hogy emiatt nem is tudtam kitűzni a Nagy Célt. Ez a fal leomlott, felszabadult az elmém.

Ez a három összetevő tökéletesen kerekké tette az életemet! S hogy mi lesz a vállalkozással!? Azzal kapcsolatban is választ kaptam: Mindig is nagy volt a megfelelési kényszerem a szüleim felé. Ezt nem ők alakították, hanem ilyen a személyiségem. Már régen kirepültem a fészekből, de érzelmileg én voltam képtelen leválni édesanyámról. Ez húzott haza abba a faluba, amit ugyan valóban szeretek, de a családon kívül nem köt oda semmi. Azt gondoltam, hogy a vállalkozás az én utam, de rá kellett jönnöm, hogy anyukámnak szeretnék segíteni. Csakhogy ő nem várja el tőlem, hogy folytassam, amit ők elkezdtek. Ő azt szeretné, ha boldog lennék, ha rátalálnék a saját utamra és megerősített abban, hogy támogatni fog, akármi is lesz az.

Most öt hónapig lesz munkám Terényben, ami még megköt és rákényszerít a lassításra. Szeretném ezt arra használni, hogy az írást az első helyre tornázzam az életembe. A legnehezebb az lesz, hogy ne csábuljak el olyan tevékenységek irányába, amelyek nem ezt segítik és megtanuljak NEM-et mondani.

Július végétől pedig ki tudja, mit hoz az élet!? Most már bármi lehet, állok elébe! 2017 a tanulás éve lesz. Például megtanulok lassítani és nem türelmetlenkedni.

Ti mi nélkül nem tudnátok élni? Mit tennétek, ha csak tudnátok, hogy már csak 6 hónapotok van hátra? Mely félelmetek gátol céljaitok kitűzésében?
Írjátok meg kommentben, nagyon érdekel!

Sok-sok szeretettel, Honey*

engedd-el

Reklámok

3 thoughts on “Két kérdés, amely megváltoztatta az életemet

  1. Visszajelzés: Márciusi 10-es | Honey* apró csodái

  2. Visszajelzés: Hogy lesz egy rossz döntésből jó? | Honey* apró csodái

  3. Visszajelzés: “Egy ajtó bezárul, egy másik kinyílik” | Honey* apró csodái

Vélemény, hozzászólás?

