Hátlazító gyakorlatok

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de ha a legproblémásabb testrészemet kéne megneveznem, akkor a hátamat, s vele együtt a vállaimat, nyakamat említeném. Már előre félek a hűvösebb időtől, mert akkor a hideg miatt örökké összehúzom magam, s ettől még görcsösebb leszek. Az ülőmunka, a táskacipelés, a vállgörccsel járó idegesség ellensúlyozására van egy-két bevált gyakorlatom, melyeket megosztanék veletek:

1. Bár ezt nem sokszor alkalmazom, de amikor eszembe jut felkelés után, sokkal jobban indul a reggel: még az ágyban fekve próbálj meg annyira kinyújtózkodni, hogy a lábad és a kezed is az ágytámlának feszüljön.

2. Mikor ki szeretnéd roppantani a válladat vagy a hátadat, egyik kezedet emeld fel, majd nyúlj vele a tarkódhoz. A másik kezeddel alulról kapcsold össze az ujjaidat. A felfelé náző könyököd irányába húzd meg az alul lévő karodat.

3. Kulcsold össze a kezeidet a hátad mögött, majd nyújtott könyökkel, óvatosan húzogasd hátra, kicsit felfelé a két karod.

4. A sima nyújtózkodás is segít. Emeld fel a karjaidat a fejed fölé, majd mozgasd őket jobbra-balra.

5. Ezt nagyon szerettem középsuliban, szünetekben, amikor egy csepp mozgásra vágytam sokszor alkalmaztam: állj terpeszbe, az egyik kezeddel támaszkodj meg a combod felső részén. A másik kezedet nyújtsd a fejed fölé, majd végezz kis hajlásokat a támaszkodó kezed irányába.

6. Kétségkívül ezt használom a leggyakrabban, számomra ez a leghasznosabb. Állj kényelmes kisterpeszbe, majd nagyon lassan hajtsd le a fejed, görbítsd a vállaidat, kövesse a hátad csigolyáról csigolyára, mígnem a karjaid lazán lógnak le a földre. A térdedet nyugodtan rogyaszthatod egy kicsit, vigyázz, hogy meg ne húzd! Próbálj meg teljesen ellazulni, majd ha már úgy érzed, elég volt, nagyon lassan, emelkedj föl, de figyelj a fokozatosságra. Főleg akkor legyél nagyon óvatos, ha hajlamos vagy megszédülni!

Remélem érthetőek a gyakorlatok, szerintem egyik-másik alapmozdulat sokaknál. Nekem mindegyikkel személyes élményem van, és valóban csak ajánlani tudom mindet. Továbbá persze: masszázs, csontkovács és úszás, ami segíthet! 😉
Plusz tipp: Kérjetek fahéjas masszírozást, ha lehet!

Írjátok meg, hogy ti mivel lazítjátok a hátatok vagy esetleg más problémás testrészt!
Üdv, Honey*

hátnyújtás

Reklámok

One thought on “Hátlazító gyakorlatok

  1. Visszajelzés: Reggeli rutin | Honey* apró csodái

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s