Objektíven át

Egy icipici ablak, ami olyankor a világot jelenti. Mérete alapján bárki gondolhatná, hogy összeszűkül általa látómező. Pedig éppen ellenkezőleg, az objektíven át megnyílnak a perspektívák. A gépben rejlő üveglencsén keresztül egy egészen más kép tárul a szem elé. Nincs semmi varázsereje, mégis szinte kényszerít, hogy meglásd általa a szépet, a csodát, a nüansznyi részleteket.

Különös dolog a fényképezés, mindenkinek mást jelent. Néha ad, néha elvesz. Sokáig tudattalan kattingató voltam, aki egy-egy kirándulás során csak vadásztam a megörökítenivalókat. Aztán egy erdélyi utam során elrepült a képről az alanyom, amely egy csodaszép madár volt. Bántam egy picit, viszont ezáltal rájöttem, hogy ott helyben kell megélnem a pillanatokat. Ma a fényképezés inkább egy külön program. Szép az idő, biciklire pattanok, és egy újabb környéket keresek, ahol próbára tehetem a kreatív témameglátásomat. Van egy másik eset, amikor a téma talál meg engem. A szomorú az, hogy általában olyankor nincs nálam a gép. Ekkor a lelkemmel kattintok. A mai napig a fejemben él a képe annak a picuri almának, mely elhagyottan feküdt a városi lakótelep padkáján vagy annak a különös árnyjátéknak, mely egy budai ház falára lépcsőt festett.

Nem célom, hogy profi legyek, de szeretnék fejlődni. Nem gyorsan akarom a változást, csak ahogy a lelkem engedi. Nem vágyok drága gépre, de azt ami van ismerni s becsülni szeretném. Nem kívánok mást, csak hogy az objektíven át még egy árnyalattal szebbnek lássam a világot.

objektívenát

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

